tysdag 15. januar 2008

Fyrstikkeska



Fyrstikkeska. Ei eska som ikkje bære preg av eit samfunn i utvikling, den samme gamle fyrstikk eska består. Og det er jo koselig da, du får jo flash back frå dåpen din når du ser på den. Og dåpen er jo ei flott handling. Og visste du forresten at furua som er modell på eska er frå Grønøya nord for Vågaholmen, Meløy kommune, Nordland, og at motivet trulig har sin opprinnelse fra et maleri av en T. Holmboe?
Men teksten ”Ører blir til millioner” har eg faktisk aldri heilt forstått! Kanskje ei fyrstikk eske ein gong kosta nokre ører, men då høyrast det jo ut som om fyrsikkfirmaet.com skryte over kor mange millionar dei har tent pga fyrstikksal. Dette virka litt rart syns eg. Og slik som eg trudde betydinga var når eg var mindre var at ører (altså øyrene) blir til millioner, var at øyret var verdt masse om du hadde mista det, som for eksempel i ulukker med raketter. Kanskje dette er grunnen til at eg er redd for rakettar? Frykt for å miste øyret mitt, for først då ville eg ha funne ut kor masse eg sat pris på øret mitt – millionar masse!! ER det nokon som har ei tyding???
Men ja, det som er litt rart er det fenomenet med å tenne lys med fyrstikker. For sjølv om ei fyrstikk eske kostar kun 1 krone, og innehelde ca 20 fyrstikker, har ein alltid eit kappløp med tida og mot flammen om å få tent på alle lysa som du skal. Det er jo ingen problem å blåse ut fyrstikka og tenne ei ny, men kvifor MÅ alle prøve å tenne alle lysa, sjølv om dei veit at det byrt på prøblem for fingrane sine? Sjølv eg som bur på lille hybelen min har problemer. For å tenne stearin lys er jo bare kjempe koselig, det er liksom prikken over i’en, og det må til, uansett om det berre er meg og katten som er her. Men uansett kor fort eg går, og uansett i kass taktisk vinkel eg helde fyrstikka, og kor mange lys eg har, så resultera det heile nesten alltid i at eg brenne meg. I eit desperat forøk på å ikkje brenne meg, tar eg tak i den delen av fyrstikka som allereie har brent frå seg, men fortsatt er ganske varm, slik at flammen kan brenne opp resten av fyrstikken. Men seriøst, kanskje ein lighter hadde vore betre? Nei, det blir liksom ikkje det same. Fyrstikker er genialt!! Det er noko med den gleden når du drar fyrstikka over det prikkete området (fyrstikker som ikkje har teksten ”Ører blir til millioner” eller har prikkete ”dra fyrstikken over felt” er ikkje fyrstikker) og høyre lyden av at fyrstikka tar fyr, er heilt eksepsjonell!!! Enda meir fasinerande er å sjå kor langt den kan brenne utan at du brenn det sjølv! Små barn, store gleder??!
"Tag vare! Tag vare!"
" det er jo
en Fyrstikke bare!"
Hør mig engang,
Hr. Paal og Hr. Per:
sig, ved I vel,
hvad en Fyrstikke er ?
Mon I forstaar
hvilken Evne og Magt
der er i en eneste
Fyrstikke lagt ?
Kan I vel fatte,
at den er istand
til endog at sætte
en Verden ibrand,
hvor Stoffets Betingelser ligger tilrette ?
Men saa du en tændsvanger
Fyrstikke dø,
saa vid, at der døde
en Flamme i Frø.
Den eied Gnisten,
se, det er Tingen.
-Og der er saa mange,
som eier slet ingen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

heheh.. her fekk ej virkeleg passet påskreve. Kjente mej såå igjen angående d å få d meste ut av fyrstikka uten å brenne sej, og i et siste desperat forsøk på å redde gnisten tar eg tak i den delen av fyrstikka som allereie har brent frå seg.. du ana ikkje kor mange gonga ej he brent mej ved å benytte den taktikken.. Ein skulle tru den delen er kald, for flammen er ikkje der lengre, men neida..!! Brent barn skyr elden sei dei, men allikavel gjer ej d gong på gong - at ej ikkje lære:p

janneke sa...

Men en fyrstikk eske kan også brukes som et musikk instrument, det er bare å prøve det, så får du rytme til en sang som ikke er skrevet ennå. Kanskije det er starten på den neste sangen som spilles på radioen. Lag en melodi og dikt en strofe. Det kan bli noe stort ut av det.

Mar!ta sa...

At man aldri skal lære! Eg lura på kor mange gonga eg har gjort dette uten å brenne meg...1 av 1000 kanskje? ja noko slikt...

Musikk instrument ja, ikkje dumt, skal bruke beaten i neste sang som skal bli dikta med Grete:)

eba sa...

hi hi - den fyrstikk-artikkelen din var gull! Fann deg forresten via forgjengelige ting, og er ein del av den klanen.....