torsdag 18. desember 2008

Stiv av skrekk




Hærlighet! Eg våkna i natt med ein feeling på at nåke va skikkelig galt. Skikkelig skikkelig galt. Frykten greip tak i meg. Pulsen steig, hjerterytmen økte. Det slo meg; det er nokon i huset som ikkje burde vore her. Frå overalt i huset kom det lyda, knirking i golv og skraping på veggar. Modige meg oppsøkte faren og gjekk mot lyden - eg endte opp på badet. Og der såg eg rett inn i auga på inntrengaren. Han hadde 8 auge og 8 bein. Sto heilt stille, lata som om han ikkje var der! Gjennom mine auge som avslørte at klokka var så vidt passert 0300 såg den, stygge edderkoppen. Fra tidligare erfaring har eg frykt for å drepe dyr med flugesmekke eller avise pga ekkel knekkelyd når du knuser igjennom skallet på dyret...Schwartkopf e bra! For å sei det sånn så vart inntrengaren stiv av skrekk når eg og Schwartkopf var ferdig med han...

3 kommentarer:

Hilsen Bodil F.T. sa...

Æ ble rørt i det innerste av kommentaren din- tenk at du trur så "godt" om mæ ;)
Men æ e ikke likar enn at æ e kjemperedd edderkopper, så takk for ideen scwartskopf, eller ka det va;)

Mirjam og hunden Tanja sa...

du e no kjempemodig! eg hadde berre løpt rundt i huset og skreke som om det hadde vert en dinosaur inni huset! åh!! eg får frysning når g ser på den ekle edderkoppen :O

Anonym sa...

edderkoppen lukta sikkert utrolig godt etterpå:)