måndag 24. november 2008

NonStop


Rett og slett fordi eg har nåkke NonStop ståande på rommet, og fordi eg veit at så mange folk går i uvisshet, har eg skreve ein mail til Freia som tar opp eit kjent problem blant mange intetanande individ her rundt om kring i Norge...eg skal legge ut svar når det forekommer!

Kjære Kjære Freia sjokoladeproduserande fabrikk!!

Nå tror jeg faktisk tiden er inne for litt rådgivning fra ekte sjokoladefolk!
Håper dere kan hjelpe meg når jeg legger frem innholdet i denne mailen.

Her skal dere høre: Etter mange diskusjoner og påfølgende frustrasjon blant meg og folk i nærmiljøet, måtte jeg ty til faglig hjelp. Diskusjonen gjelder rundt den geniale NonStop'en.

De såkalte "sjokoladekjennerne" i miljøet rundt meg påstår at NonStop'en ikke smaker noe forskjellig selv om de har ulik farge.
Jeg, som er en sjokoladekjenner på høgt nivå, og har godt utviklede smaksløker kjenner godt at NonStop'en har forskjellige smaker. Min favoritt: rød og grønn!! Namnamnam, mens den brune ikke er fult så god. Men det ender somregel (alltid) opp med at jeg spiser denne også.

Så mitt spm er kortfortalt:
Er det forskjellige smaker på NonStop?
Kan jeg få tilstendt 6-7-8 pakker slik at jeg kan bevise for de såkalte "sjokoladkjennerne" at jeg har rett? (eller kanskje jeg spiser dem alle selv...)

Tusen takk for hjelpen alle mann og piker og damer og herrer!

Mvh.

Marita Runde
Stavanger

5 kommentarer:

Fredrik sa...

Haha, knall du tar opp et tema som har plaget meg enn så lenge!
Jeg gleder meg til evt svar og påfølgende nonstop party for ditt sitt vedkommende :)

Mirjam og hunden Tanja sa...

jah... tviler på at du får 6-7-8 pakker;)

Mirjam og hunden Tanja sa...

åh.... nå fikk jeg lyst på non stop!
:P

Mar!ta sa...

Ja no følte eg at verdensbefolkning som ikkje har peiling på nonstop får ei åpenbaring, gjennom meg eg e sååå klok veit du!! hehe:)

eg tvila eg også, eg trur eg får ei heil kasse:) Skal spare en gul nonstop til deg om du kjem på besøk Mirjam:)

Won-Tolla sa...

Ifølge norsk Wikipedia har fargene følgende smak:
rødt (bringebær), gult (sitron), oransje (appelsin), grønt (ananas/eple), svart eller brunt (begge vanilje)

Grunnen til at jeg "forsker" på Nonstop idag:
http://www.olahelland.net/giraffes/?id=31355
Etter å ha sett dette bildet og flere lignende har jeg begynt å lure på hvor mange poser Nonstop man ville trenge for å lage et slikt bilde med riktige farger...