søndag 25. februar 2007

Marita - en tidlig motekjennar

Koffer det e alltid sånn at nåkken e så interessert i å følge moten "no matter what?"? Om nåkken synes det e stygt med buksa dradd langt over navlen, så går dei med det sjølv så lenge det e nåkken andre som går med det på samme tid, og selfølgelig når det er "in"?
apropo å ha buksa høgt oppe..når eg va yngra da likte eg å ha buksa høgt over navlen, kan vel nesten sei at eg e en utmerka motekjennar som "oppdaga" mota i den unge alder av en alder rundt 10 år...men ja tilbakt til saken; jo nærmare halsen bukse linninga kunne komme, jo bedre var det, et belte var ofte og med på klesdrakta, for å sørge for at buksa holdt seg med halsen...ofte var det sånn at beltet var så stramt, at buksa på en måte krølla seg der beltet skulle være, og buska den blei faktisk for kort i beina den, fordi ca 60% av buksa var på mage nivå...off...eg huska bestemor sa til meg engang at eg ikkje måtte ha buska så høgt oppe, og beltet så stramt...da blei eg så fornærma at eg heiste buksa enda lenger opp og stamma beltet til det innerste hakket!! Etterpå så kunne sømmen frå buksa vise seg som ei inngravering på huda mi...organa mine hadde sikkert den samme inngraveringa dei og...faktisk nesten sånn at eg kunne sjå på bæsjen min kass bukse eg hadde gått med når den blei laga, pga mønsteret på bukse sømmen...ahh ekkelt Marita!! I ettertid så har eg funne ut at bestemor e klok, ei svært klok dame!! Håpa det går i arv!!
No hinn dagen så kom eg over en koffert med gamle klede...no veit du ka som e "in" til våren...bestemor sin gamle badekåpe-stoff-kjole som ho har brukt en gang. Bruk gjerne en rød augeskygge som fremheva blodsprengte trøtt auge, gult acsessories, og svart neglelakk.. (bestemor, hadde ho anna enn blomstrete kjola??)

Ingen kommentarer: