måndag 19. februar 2007

Det å ha en katt...


Ja, like før jul så fant ho Marita ut at ho ville ha seg katt, så da måtte eg selfølgelig presse HK til å ha en og sånn at den slapp å være aleine heime...vi fikk da to nydelige kattunga på 10 veke, en hannkatt som e min, med navnet Paazan Colombus Speedy Gonzales, og hokatten e HK sin, med det enkle navnet Rosita.
No e kattane 19 veke, dei reke, mjaua(!), rota, drar ned tøy fra tørkestativet, angripe tærne mine når eg sove, prompa, ete enormt masse, sloss, klatra i veggen og drar laus tapeten (jaja, ikkje det at den e nåkke fin da..)og ikkje minst; dei bæsja!! I dag lukta det vondt når eg kom inn døra, eg kom fra jobb og har lukte blomster i heile dag, så det blei en enorm kontrast når eg kom heim!!
Da måtte ho Marita fram med spade og pose å "møkke ut"! No skal eg pakke ut tulipanane mine, og sette dei fram sånn at dei forhåpentligvis kan fylle leiligheta med ei anna lukt...ja en ting glømte eg å nevne, Paazan like blomster, så når eg går utenfor synsvidden, ete han på dei...og gjerne drar det litt utover golvet...kanskje eg skulle kjøpt en giftig blomst snart? nei off den var grov!!

Ingen kommentarer: